Driver du en forretning, og har problemer med at skaffe kunder, eller taber du markedsandele til dine konkurrenter. Kan det være en god ide at kigge mod online annoncering på platforme hvor dine kunder er dagligt, og er det ude efter det du sælger eller kan hjælpe med, så kan du altså ved hjælpe af annoncering sørge for at du bliver vist i søgeresultaterne. Anno 2021 har det aldrig været vigtigere at være online, om du sælger take-away eller har en frisør. Så har 2020 været det hårdest år for alle udover online forretninger som har vækstet verden over.
Har du en virksomhed hvor det giver mening man får en har en webshop, lad os sige du er frisør, så sælger du nogle produkter som glattejern eller hår voks. Hvis man gør det tilgængeligt at købe online, så kan du jo sælge det ud til alle og ikke bare dem som besøger din butik. Det kunne også bare være du vil lave en hjemmeside, hvor du viser kunderne at de kan købe nogle bestemte mærker og nogle bestemte produkter hos jer. For ellers er det super nemt for kunden at købe produkterne hos en stor webshop, hvor de faktisk gerne vil have støttet en lokal.
Med Facebook marketing skaber du en interesse for kunderne, du kan lave målgruppe ud fra, alder, demografi, interesser og opsætte Facebook pixel på dit website og køre remarketing. Altså annoncere mod dem som har besøgt dit website.
På Google, med Google Ads – kan du annoncere på søgefraser, altså fx frisør i (by), her er det kunden som i en søgning efter en løsning på deres problem, som du kan løse. Modsætning til Facebook, skaber du en interesse for din virksomhed. Det er de 2 store forskelle på Facebook og Google annoncering.
Derfor er anbefalingen også at man vurderer hvor det giver bedst mening for ens forretning at annoncere, i mange tilfælde vil det være på begge platforme, hvor budgettet til annonceringen er højere det ene sted.